آخرین اخبار
کد مطلب: 80363
آوارگاني که زنده زنده در آتش سوختند
تاریخ انتشار : 1393/05/28
نمایش : 1457
ارتش اوکراين مدعي است جدايي‌طلبان طرفدار روسيه به يک کاروان آوارگان در نزديکي لوهانسک تيراندازي کرده اما شورشيان اين خبر را تکذيب مي‌کنند.

به گزارش سلام لردگان، ارتش اوکراين و جدايي‌طلبان طرفدار روسيه خبر مي‌دهند که روز دوشنبه (۱۸ اوت / ۲۷ مرداد) بر اثر حمله موشکي به کاروان آوارگان در شرق اوکراين چندين نفر کشته شده‌اند.

 

سخنگوي ارتش اوکراين در کي‌يف، آندره‌يي ليسنکو، گفت هنوز روشن نيست چند نفر در اين واقعه جان سپرده‌اند. وي مدعي شد شورشيان در کمين کاروان نشسته بودند تا آن را نابود کنند اما جدايي‌طلبان طرفدار روسيه اين ادعا را تکذيب مي کنند.

 

آناتولي پروشين، يک سخنگوي ارتش اوکراين، به فرستنده راديويي اوکرايني ۱۱۲ گفت: «حمله چنان شديد بود که مردم در خودروها، زنده زنده در آتش سوختند.»

 

در برابر اما، آندره‌يي پورگين، معاون نخست وزير جمهوري خودخوانده‌ دونتسک، به خبرگزاري رويترز گفت: «اوکرايني‌ها خود مدام با راکت‌انداز گراد و جت‌هاي جنگنده جاده‌ها را بمباران مي‌کنند.»

 

پورگين در گفتگويي تلفني با رويترز گفت: «ما در اين منطقه توانايي شليک با راکت‌انداز گراد را نداريم.»

 

همچنين به گزارش خبرگزاري آلمان، الکساندر زاخارچنکو، فرمانده شبه‌نظاميان جدايي‌طلب شرق اوکراين، روز دوشنبه در دونتسک گفت: «ما هيچگاه به آوارگان تيراندازي نمي‌کنيم.»

 

طبق گزارش ارتش اوکراين، حمله به کاروان آوارگان در اطراف "کرياشچوواتيه" و "نووسويتليوکا" رخ داده است. در حال حاضر حدود ۵۰۰ نفر روزانه شهر لوهانسک را ترک مي‌کنند. اين شهر دومين شهر بزرگ پس از دونتسک است که در کنترل جدايي‌طلبان قرار دارد.

 

ارتش و شورشيان اوکراين اکنون ماه‌هاست که بر سر کنترل شهر لوهانسک مي‌جنگند. ساکنان اين شهر دو هفته است که از داشتن آب و برق محروم شده‌اند. نيروهاي دولت اوکراين، لوهانسک را محاصره و برخي مواضع مهم اين شهر را بار ديگر تصرف کرده‌اند.

 

ارتش اوکراين در مناطق ديگري که جدايي‌طلبان تصرف کرده‌اند نيز در حال پيش‌روي است. ارتش اوکراين اعلام کرد که سربازان حلقه‌اي محاصراتي دور شهر "هورليوکا" کشيده‌اند که تحت اشغال شورشيان است. اين شهر با ۲۳۰ هزار نفر جمعيت از نظر استراتژيک مهم است چون در شاهراه ارتباطي ميان لوهانسک و دونتسک واقع شده است.

 

به گزارش دويچه وله(DW)، در اين ميان آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در حال بررسي احتمال سفر به کي‌يف است. يک سخنگوي دولت آلمان گفت که از مرکل براي ديدار از اوکراين دعوت شده است.

 

در دو روز شنبه و يکشنبه کشمکش‌ها در دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراين بالا گرفته بود. گفتگوهاي ميان وزراي امور خارجه آلمان، روسيه، اوکراين و فرانسه حاصل چنداني به بار نياورد. با وجود اين، وزارت امور خارجه روسيه اعلام کرد که همه طرف‌هاي مذاکره با اين نظر موافق بودند که گفتگوها بايستي به همين شکل ادامه يابد.

 

سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه، از استقرار ارتش روسيه در مرز ميان اين کشور و روسيه دفاع کرد. او در کنفرانسي مطبوعاتي در برلين گفت: «وقتي در چند کيلومتري مرز ما جنگي واقعي در جريان است، روشن است که ما بايد هشيار باشيم.»

 

به گزارش يک روزنامه روسي، روسيه در حال بررسي امکان برقراري ممنوعيت واردات بخشي يا تمامي خودروهاي غربي در صورت تشديد تحريم‌هاي آمريکا و اتحاديه اروپا عليه اين کشور است. به نوشته روزنامه "ودوموستي"، اين پيشنهاد به ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه، ارائه شده، اما او هنوز تصميمي نگرفته است.
منبع. جام

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس